Από τον π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο
Τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2009 καλεσμένος της Σχολής Γονέων – Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης ήταν ο π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος ο οποίος μίλησε με θέμα: «Θεολογική προσέγγιση και κριτική Εναλλακτικών Θεραπευτικών Μεθοδολογιών (Reiki - Γιόγκα – Βελονισμός, Ομοιοπαθητική – Κινέζικη Ιατρική κ.α.).
Ο π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος αναφερόμενος στο θέμα, τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής: Πολλοί σήμερα θεωρούν αποδεκτές τις εναλλακτικές αυτές μεθόδους θεραπείας. Γιατί, λοιπόν, από θεολογικής πλευράς ασχολούμαστε μ’ αυτά; Η εκκλησία αγαπά την επιστήμη και την πρόοδο. Κανείς σοβαρά δεν μπορεί ν’ αμφισβητήσει την επιστήμη. Ούτε η εκκλησία μας αμφισβητεί έναν άνθρωπο άλλου θρησκεύματος. Σέβεται την επιστήμη και την ελευθερία. Ας δούμε όμως τις λεγόμενες εναλλακτικές ενεργειακές θεραπευτικές μεθόδους ιατρικής. Αυτές έχουν εισέλθει στη ζωή μας, χωρίς να το καταλάβουμε. Γιατί κρύβουν κάτω από τη δήθεν επιστήμη τους έντονο θρησκευτικό στοιχείο και πλάνη. Χωρίζονται σε δύο ομάδες. Είναι οι Ασιατικές και οι Ευρωπαϊκές. Στην Ασία επικρατεί ο Βουδισμός και ο Ταοϊσμός.
Ο Βουδισμός (Ινδία) προσπαθεί να ξεχάσει ο άνθρωπος αυτό που είναι. Είναι στόχος η λεγόμενη Νιρβάνα. Να βρεθούν οι άνθρωποι σε κατάσταση κενού. Κάνει κανείς γιόγκα για να ξεχάσει αυτό που είναι. Αλλά το ζήτημα δεν είναι να νιώσει κανείς το αίσθημα του κενού αλλά αυτό της κάθαρσης. Πάντως όλες οι ασκήσεις τους υποκρύπτουν βουδιστικά στοιχεία. Ο σχηματισμός π.χ. των κύκλων με τα δάκτυλα σημαίνει την ανακύκλωση των πάντων και τη μετεμψύχωση, που αποτελεί το χαρακτηριστικό πιστεύω του Βουδισμού.
Ο Ταοϊσμός πιστεύει ότι δεν υπάρχει σωτηρία χωρίς να παλεύεις. Εννοείται η πάλη μεταξύ του καλού και του κακού. Η πάλη όμως για αυτούς είναι μια ενεργητική πράξη, που πίσω της κρύβεται η έννοια της σωτηρίας. Άρα οι διάφορες ασκήσεις τους είναι δρόμοι σωτηρίας δια της πάλης. Όλες αυτές οι εναλλακτικές θεραπείες δεν αναγνωρίζονται πουθενά στον κόσμο ως επιστήμες. Γιατί δεν μιλάμε για θεραπεία αλλά για την είσοδο στον ασθενή μιας ενέργειας (το τσι), που έρχεται από ψηλά.
Κι ερχόμαστε στην Κινέζικη Ιατρική, που είναι μια καθαρά Ταοϊστική προσέγγιση στην υγεία. Ο Ταοϊστής γιατρός δεν μετρά τους σφυγμούς του ασθενή όταν πιάνει το χέρι του αλλά μετρά την ενέργεια δηλαδή την ισορροπία μεταξύ του καλού και του κακού, που εισέρχεται στον ασθενή. Φυσικά η Κινέζικη Ιατρική έχει ως βασικό θεραπευτικό μέσο τα βότανα και το βελονισμό. Και με το βελονισμό προσπαθούν να κατεβάσουν την ενάργεια τσι. Βάζουν τις βελόνες στα κύτταρα του πόνου και τα καταστρέφουν. Δεν πονάτε αλλά η αρρώστια παραμένει μέσα σας. Κι αυτό είναι σημαντικό. Η ασθένεια δρα εν αγνοία σας. Το ίδιο ισχύει και με τη λεγόμενη ισορροπία της κινέζικης διατροφής.
Αλλά ας πάμε στο Reiki. Τι είναι αυτό; Κι αυτή η μέθοδος βασίζεται στην εισαγωγή στον οργανισμό διαφόρων ενεργειών. Είναι ένας συνδυασμός διαλογισμού Βουδισμού και Χριστιανισμού. Μια δηλαδή απόλυτη σύγχυση Η τεχνική του Reiki είναι μια απόλυτη ανοησία. Δεν εμπεριέχει ίχνος επιστημονικής απόδειξης. Κι εδώ συναντούμε πλήθος θρησκευτικών στοιχείων. Εξαγνισμό του χώρου πριν τη λεγόμενη θεραπεία, διάφορα κεριά κ.λ.π.
Τέλος η ρεφλεξολογία δεν αποτελεί μασάζ των ποδιών αλλά μεταφορά ενέργειας σύμφωνα με τις εναλλακτικές ασιατικές θεραπείες.
Στην Ευρώπη ανάλογη μέθοδος είναι η ομοιοπαθητική. Κι αυτή δεν αναγνωρίστηκε ποτέ ως επιστημονική ιατρική μέθοδος θεραπείας. Γιατί κι εδώ έχουμε ιατρική με επενέργεια υπερβατικών δυνάμεων. Ας είμαστε λοιπόν προσεχτικοί, κι ας μη γινόμαστε όργανα πλανεμένων ανθρώπων".
κατεβάστε από εδώ: (δεξί κλικ, αποθήκευση προορισμού ως...)
http://www.paterikoslogos.com/avraam/p.Stratigopoulos_therapeies.avi
aggelioforos.blogspot.com
Δείτε επίσης :
π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης - Η ελληνορθόδοξη ταυτότητά μας στην εποχή της παγκοσμιοποιήσεως
Η απάτη της Γιόγκα και της Πιλάτες. Ομιλία π. Σάββα Αγιορείτη.
Δυό κείμενα γιά τή Νέα Ἐποχή
Είναι η γιόγκα σωματική άσκηση (γυμναστική); Ταγαράκης Χρήστος. Ερευνητής Αθλητιατρικής
Είναι η ομοιοπαθητική ιατρική επιστήμη και κατά πόσο τα φάρμακά της θεραπεύουν; Ραδιοφωνικές εκπομπές π. Κων/νου Στρατηγόπουλου.
Ομοιοπαθητική και βότανα. Ομιλίες π.Κων/νου Στρατηγόπουλου
Οι ρώσοι στάρετς και η ομοιοπαθητική. Υπάρχει σχέση; (Ομιλίες π.Κων/νου Στρατηγόπουλου)
Καποέϊρα. Μια Αφρικανική τελετουργία σε Βραζιλιάνικη έκδοση
Ομοιοπαθητική, Βελονισμός & άλλες ανορθόδοξες "θεραπευτικές" μέθοδοι (Μέρος Α΄)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου