Ο π. Νικόλαος Λουδοβίκος εξηγεί σε σύναξη στην Ιερά Μονή Αγίου Διονύσου εν Ολύμπω πως θεωρίες από τη δυτική, λατινική θεολογία έχουν εισέλθει στην Ελλάδα, καθώς και βασικές διαφορές της δυτικής από την πατερική, Ορθόδοξη θεολογία:
- Η αιρετική, ενοχοποιητική θεωρία της ικανοποίησης της θείας δικαιοσύνης (Άνσελμος)
- Οι διαφορετικές θεωρίες και θεολογίες θεμελιώνουν διαφορετική κουλτούρα και πολιτισμό
- Η θεολογία του Σταυρού και η υποβάθμιση της Ανάστασης στη δυτική θεολογία
- Το υπόβαθρο του λατινικού μοναχισμού: η τιμωρία, η ποινή, το καθαρτήριο
- Τα πρώτα βήματα της δυτικής θεολογίας και η αδυναμία μετάφρασης των Ελλήνων πατέρων
- Η σχέση φύσεως και χάριτος σε ανατολή και δύση
- Ο αυτονομημένος άνθρωπος και η ενασχόληση με τον εαυτό μας σε ανατολή και δύση
- Η δημιουργία των παλαιοκαθολικών
- Το filioque και η προσθαφαίρεση του από το Πιστεύω στη Δύση
- Εσωτερική αμφισβήτηση και ρευστότητα της δυτικής θεολογίας
- Το πρωτείο, το αλάθητο του Πάπα και η οργάνωση της Εκκλησίας
- Το Σχίσμα, οι διαθρησκειακοί διάλογοι και η προοπτική ένωσης των Εκκλησιών
- Η θεία δικαιοσύνη στην ιστορία
- Γιατί είσαι Ορθόδοξος σήμερα;
- Η βαβυλώνειος αιχμαλωσία της Ορθοδόξου Εκκλησίας: η διάσταση λαϊκού βιώματος από τη μία και επισήμου κηρύγματος & ακαδημαϊκής θεολογίας
- Χρέος μας η αυτοκριτική, η εσωτερική μας κάθαρση, η ταπεινή μύηση κι ενσωμάτωσή μας σε μια πανανθρώπινη παράδοση
- Η Ορθοδοξία δεν είναι δική μας, είναι ο αρχέγονος Χριστιανισμός, η αδιαίρετη Εκκλησία των πρώτων 1000 χρόνων
- Δεν μας ανήκει η Ορθοδοξία, εμείς ανήκουμε σε αυτήν!
- Η μαρτυρία της Ορθοδοξίας στη Δύση πρέπει να είναι ταπεινή και ουσιαστική!
- Όλες οι αλλαγές, μεταρρυθμίσεις και τα κινήματα στον ρωμαιοκαθολικό και τον προτεσταντικό χώρο τα τελευταία 100 χρόνια έχουν εμπνευστεί από Ορθόδοξες θέσεις.
- Το φαινόμενο της διάστασης ακαδημαϊκής θεολογίας και ποιμαντικής, Εκκλησιαστικής πράξης στην Ελλάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου